اکنلو میزبان  بزرگترین کتابخانه روستایی استان همدان

بزرگترین و قدیمی‌ترین کتابخانه روستایی استان همدان در روستای هدف گردشگری اکنلوی بخش شیرین سو فعال است.

اکنلو میزبان  بزرگترین کتابخانه روستایی استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام عماد الدین رضایی فعال عرصه فرهنگ در سال ۱۳۷۰ رسما بزرگترین کتابخانه روستایی استان همدان را ایجاد کرد و هم اکنون در این کتابخانه با بیش از ۴ هزار عضو فعال از سراسر کشور، ۲۵ هزار جلد کتاب در زمینه‌های دینی، مذهبی، زندگی نامه ائمه و معصومین (ع) , تاریخ، فلسفه، سیاست، فقه، روانشناسی و داستان و شعر وجود دارد.

با اینکه عمده کتاب‌های او دینی و مذهبی است، ولی تلاش کرده متناسب با هر ذوق و سلیقه‌ای کتاب در کتابخانه خود داشته باشد.

حجت الاسلام رضایی خود موالف است و کتاب‌ها و مقاله‌های زیادی تاکنون چاپ کرده و یکی از کتاب‌های وی دوبیتی‌های باباطاهر است.

این کتابخانه کاملا با هزینه‌های شخصی حجت الاسلام رضایی راه اندازی شده و برخی کتاب‌ها را هم به صورت رایگان به کتابخانه وی هدیه داده اند.

رضایی انگیزه خود از ایجاد کتابخانه در روستا مادرش و تلاش‌های ایشان دانست و گفت:: هدفم از اینکار جلب رضایت خداوند و ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی روستای محل تولدم است.

این فعال عرصه فرهنگ در همدان و تهران هم کتابخانه دارد و خود در حال تدریس در دانشگاه‌های حوزوی است و کتاب‌های زیادی به کتابخانه‌های همدان و دیگر شهر‌ها اهدا کرده است.

روستای اکنلو به جز این کتابخانه یک کتابخانه عمومی دیگر با بیش از ۵ هزار جلد کتاب و ۵۰۰ عضو دارد که توانسته کتابخانه برتر استانی شود.

انتهای پیام/

بزرگترین کتابخانه روستایی استان همدان در اکنلو

 

 

برچسب ها: کتابخانه ، هفته کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.